نشست تخصصی تشکل‌های تولیدی ، معدنی استان و ریاست سازمان نظام مهندسی معدن هرمزگان با معاون وزیر و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور مورخ : 98/05/09

بندرعباس- ایرنا- استان هرمزگان با فقر مطالعاتی در حوزه زمین شناسی نسبت به سایر استان‌های همجوار کشور مواجه است که در این راستا نیاز به کمک و حمایت سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور دارد.

‎رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در چهار سال گذشته تلاش‌های زیادی در حوزه مطالعه جامع زمین شناسی در این استان صورت گرفته اما برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله است.

‎خلیل قاسمی روز چهارشنبه درنشست تخصصی تشکل‌های تولیدی و معدنی استان با رییس و اعضای سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور افزود: هرمزگان دارای معادن فلزی و غیرفلزی از جمله کرومیت، آهن، منگنز، گچ و حتی مس است که از سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور خواستاریم به این معادن توجه شود.

سه پهنه اکتشافی در هرمزگان درحال انجام است

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز گفت: سه پهنه اکتشافی در شرق و شمال این استان با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در حال انجام است.

ابراهیم سعدینی افزود: یک پهنه اکتشافی در دهستان کوشا احمدی حاجی آباد با هدف اکتشاف کرومیت، پهنه بشاگرد با اکتشاف کرومیت و منگنز و پهنه فین تا باغات برای سنگ آهن تعریف شده است.

وی بیان داشت: توسعه اکتشاف پهنه‌های معدنی هرمزگان با همکاری سازمان‌ توسعه، نوسازی  معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) و سازمان زمین شناسی کشور درحال انجام است.

۶۹۱نفر عضو سازمان نظام مهندسی معدن

رییس سازمان نظام مهندسی معدن هرمزگان نیز گفت: این سازمان دارای ۶۹۱ نفر عضو است که از این تعداد ۱۹۶ نفر مهندس معدن، ۴۱۶ رشته زمین شناسی، ۳۶ نفر رشته نقشه برداری ، ۱۶ نفر رشته مهندسی متالوژی و ۲۷ نفر نیز در سایر رشته های مرتبط با سازمان نظام مهندسی هستند.

محمد مقیمی افزود: از این تعداد ۱۲۲ نفر دارای برنامه اشتغال در رسته استخراج معدن، ۵۴ نفر در رسته پيجويي  و اکتشاف، ١٦ نفر در رشته نقشه برداری و سه نفر در رشته متالوژی استخراجی و یک نفر هم در رسته كانه آرايي دارای پروانه اشتغال از وزارت صنعت و معدن و تجارت هستند.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۹۶ نفر دارای پروانه اشتغال هستند از  تعدادكل اعضا سازمان ٦٠ درصد از اعضای ما را رشته زمین شناسی تشکیل می دهند که البته پیشنهاد می شود تمام طرح های زمین شناسی و اکتشافی که انجام می شود، به اعضای سازمان های نظام مهندسی واگذار شود

وی تصریح کرد: برای تهیه نقشه های زمین شناسی وهمچنين کلیه طرح ها و مطالعات اکتشافی و استخراج  سازمان زمين شناسي كشور دراستان هرمزگان به صورت استاندارد سازی امادگي كامل داريم 

محمد مقيمي رئيس سازمان همچنين استفاده از خدمات ازمايشگاه سازمان زمين شناسي كشور براي متقاضيان با پرداخت هزينه بصورت تعرفه دولتي از جناب  اقاي دكتر شهيدي در اين نشست بعنوان پيشنهاد بيان نمود .

خدمات رفاهی

اخبار معدنی کشور

پل های ارتباطی

نشانی: بندرعباس،بلوار رسالت شمالی - مابین چهارراه پردیس و چهارراه گفتگوی تمدن ها - ساختمان نظام مهندسی معدن هرمزگان

تلفن:33734744-076

فکس:33734743-07

ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

کدپستی: 7919784895

دانلود قانون نظام مهندسی معدن و آیین نامه اجرائی آن

دانلود قانون معادن